KELAS : 5N (10/1/2013)
MASA : 7.30-8.10 (selasa)
TAJUK: WANG
MASA : 7.30-8.10 (selasa)
TAJUK: WANG
OBJEKTIF: MEMBINCANGKAN KEBAIKAN SISTEM WANG BERBANDING SISTEM
BARTER
BARTER
AKTIVITI: 1) SET INDUKSI-LAKONAN SPONTAN SISTEM BARTER DAN SISTEM
WANG
2) PERBNCGN KENAPA SISTEM BARTER TIDAK BERJAYA DAN MENCARI
KELEMAHAN SISTEM BARTER
3) PERBINCANGAN KENAPA SISTEM WANG LEBIH BAIK DARIPADA
SISTEM BARTER
4) RUMUSAN GURU
5) LATIHAN OBJEKTIF DAN SPM TAHUN2 LEPAS
WANG
2) PERBNCGN KENAPA SISTEM BARTER TIDAK BERJAYA DAN MENCARI
KELEMAHAN SISTEM BARTER
3) PERBINCANGAN KENAPA SISTEM WANG LEBIH BAIK DARIPADA
SISTEM BARTER
4) RUMUSAN GURU
5) LATIHAN OBJEKTIF DAN SPM TAHUN2 LEPAS
IMPAK :
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KELAS : 5A (9/1/2013)
MASA : 9.30-10.50 (RABU)
TAJUK: WANG
OBJEKTIF: MENYATAKAN CIRI –CIRI WANG
MENGENAL JENIS -JENIS WANG
AKTIVITI: 1) BERDASARKAN JWPN PELAJAR DARI PERBINCGN LEPAS,KENALPASTI
CIRI2 WANG
2) GURU MENUNJUKKAN 3 CONTOH JENIS WANG SEBENAR DAN
MEMINTA PELAJAR MENCARI PERBEZAAN
CIRI2 WANG
2) GURU MENUNJUKKAN 3 CONTOH JENIS WANG SEBENAR DAN
MEMINTA PELAJAR MENCARI PERBEZAAN
3) RUMUSAN GURU MENGENAI JENIS-JENIS WANG
4) LATIHAN SPM TAHUN 2 LEPAS
IMPAK :
4) LATIHAN SPM TAHUN 2 LEPAS
IMPAK :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KELAS : 5A (8/1/2013)
MASA : 7.30-8.10 (selasa)
TAJUK: WANG
MASA : 7.30-8.10 (selasa)
TAJUK: WANG
OBJEKTIF: MENYATAKAN CIRI –CIRI WANG
MENGENAL JENIS -JENIS WANG
AKTIVITI: 1) BERDASARKAN JWPN PELAJAR DARI PERBINCGN LEPAS,KENALPASTI
CIRI2 WANG
2) GURU MENUNJUKKAN 3 CONTOH JENIS WANG SEBENAR DAN
MEMINTA PELAJAR MENCARI PERBEZAAN
CIRI2 WANG
2) GURU MENUNJUKKAN 3 CONTOH JENIS WANG SEBENAR DAN
MEMINTA PELAJAR MENCARI PERBEZAAN
3) RUMUSAN GURU MENGENAI JENIS-JENIS WANG
4) LATIHAN SPM TAHUN 2 LEPAS
IMPAK : TAK DAPT DIJALANKAN- ADA SEMINAR BIJAK BELAJAR
4) LATIHAN SPM TAHUN 2 LEPAS
IMPAK : TAK DAPT DIJALANKAN- ADA SEMINAR BIJAK BELAJAR
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KELAS : 5N (3/1/2013)
MASA : 9.30-10.50 (khamis)
TAJUK: WANG
MASA : 9.30-10.50 (khamis)
TAJUK: WANG
OBJEKTIF: MENYATAKAN MAKSUD WANG
MENYATAKAN CIRI –CIRI WANG
MENGENAL JENIS -JENIS WANG
MENGENAL JENIS -JENIS WANG
AKTIVITI: 1) - LAKONAN SPONTAN MEMINTA PELAJAR MEMBELI BUKU TULIS
DGN MENGGUNAKAN MATA WANG NEGARA LAIN-
PERBINCANGAN MAKSUD WANG
DGN MENGGUNAKAN MATA WANG NEGARA LAIN-
PERBINCANGAN MAKSUD WANG
2) -AKTIVITI KUMPULAN- DIBERI SATU JENIS BENDA DAN
MEMBERI SEBAB KENAPA BENDA TERSEBUT
TIDAK BOLEH DIJADIKAN SEBAGAI WANG .
MEMBERI SEBAB KENAPA BENDA TERSEBUT
TIDAK BOLEH DIJADIKAN SEBAGAI WANG .
3)-RUMUSAN GURU: PENJELASAN MENGENAI CIRI-CIRI WANG
4) MENUNJUKKAN JENIS -JENIS MATA WANG YG ADA DAN
PELAJAR DIMINTA MENCARI PERBEZAAN MELALUI EDARAN
LATIHAN
4) MENUNJUKKAN JENIS -JENIS MATA WANG YG ADA DAN
PELAJAR DIMINTA MENCARI PERBEZAAN MELALUI EDARAN
LATIHAN
IMPAK:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TAJUK: WANG (2/1/2013)
MASA : 1 MASA (5A)
OBJEKTIF: MENYATAKAN
MAKSUD WANG
MENJELASKAN CIRI –CIRI WANG
AKTIVITI: -PERBINCANGAN
MENGENAI KEMAMPUAN WANG KERTAS
DENGAN WANG FOTOSTAT UNTUK
MEMBELI BARANG DI
KOPERASI SEKOLAH
-AKTIVITI
KUMPULAN- DIBERI SATU JENIS BENDA DAN
MEMBERI SEBAB KENAPA BENDA TERSEBUT
TIDAK BOLEH DIJADIKAN SEBAGAI WANG .
MEMBERI SEBAB KENAPA BENDA TERSEBUT
TIDAK BOLEH DIJADIKAN SEBAGAI WANG .
-RUMUSAN GURU:
PENJELASAN MENGENAI CIRI-CIRI WANG
IMPAK:
1 comment:
TopliffTahniah menyediakan blog ini. Perlu baiki penulisan ranc harian. Cont aktiviti 9/1/2013 tidak menjurus kepada pencapaian objektif /hasil yang dirancang.
Maaf sekadar membuat teguran.
GC Ekonomi Asas
Post a Comment